woensdag 5 december 2012

De tafel

Onlangs mocht ik eindredactie doen voor een heerlijk boek: De Tafels van Amandine. Nu denk je bij tafeldecoratie misschien direct aan vrouwenbonden en bloemschikcursussen, maar dit boek heeft mijn kijk daarop toch grondig door elkaar geschud!


Hier geen kneuterige knutsels of dertien-in-een-dozijn-tafels, maar originele ideetjes, vaak zelfs met gerecycleerde of héél makkelijk te vinden spullen. Wel altijd sober en puur en toch bijzonder. Servetringen van blikjes tomatenpuree, een adventskalender met broodzakjes of bloemstukjes met citroenen, to name but a few.

Zondag kwamen de overburen brunchen en ik liet me inspireren door het boek. Want ik ben meestal de madam van veel ideeën in het hoofd en weinig op tafel, maar nu staan er een paar dingen in het boek -zoals een snelle manier om servetten te vouwen- waardoor ik met heel weinig moeite toch een tafel kreeg waar de buren zich welkom aan voelden. Of dat hoop ik toch tenminste. :-)

 
Hey, ik had zelfs naamlabels-met-muntjes-erin gemaakt.
 
 
Speekmedaille voor mij!

9 opmerkingen:

gerhilde maakt zei

Dat klinkt bekend. :-)
Mooi!

Kelly - Ma vie en vert zei

Zo gezellig! Hier gisterenavond ook bezoek ontvangen. De borden stonden op een stapel, het bestek lag er bovenop, mooie servetten heb ik niet en tafelkleedjes koop ik wel in de kringwinkel, maar gebruik ik niet om op de tafel te leggen maar als voering voor naaisels. Dus allez, misschien moet ik zo'n boek wel op mijn verlanglijstje toevoegen ;-)

Jozefien zei

Dat moet inderdaad een magic boek zijn als het in zo'n korte tijd kan, want jouw tafel ziet er heerlijk gezellig uit!

variouskinds zei

Dat ziet er idd heel gezellig uit.

Jonge Sla zei

Die loper is ook wel mooi. Kringloop?

liesbeth zei

MegaSpeek!

Sarah zei

Hallo mevr. Sla, die loper is gewoon van de Dille & Kamille, ze hebben er nog mooie.

Door zei

Wow, mooi gedaan!

danny zei

en wij waren de genodigden: we hebben genoten van de dranken, de spijzen en de tafel ;-)
merci!