zaterdag 25 februari 2012

Lekkere Vrijdag #3: New York, baby!

Gisteren pikten we de Lekkere Vrijdag-draad weer op. De hapjes: een soortement van zelfgemaakte guacamole (niet makkelijk met een halfrijpe avocado - en ja, ja, niet goed voor de voetafdruk, maar ik had een snuifje zomer nodig, oké) en witte dipsaus, gemaakt van een soortement van mierikswortelsmeersel dat blijkbaar bedoeld was als lekker beleg op de boterham - maar dat was dus absoluut niet lekker. Toch niet op een boterham. Gelukkig werd dat met wat yoghurt erbij wel een supergoeie chippendip!

Maar dan de topper van de avond: de Hotdog New York StyleDang, dat was lekker! Zo lekker dat de Ikea-hotdog sinds gisterenavond zware concurrentie heeft gekregen. Want geef toe, het beste aan dat hele Ikea-bezoek is toch nog altijd die gore hotdog op het einde. Met spijt als dessert...

Want met Ikea-hotdogs is het zoals met frieten: die ruiken meestal beter dan ze smaken en achteraf ligt dat toch maar op uw maag. Maar goed, spijt is wat de koe sch*t, dus maakte ik gisteren gewoon zelf een hotdog, zij het een gepimpte - en met vegiworstjes, minstens zo lekker!

Daarna nog een paar afleveringen van Mad Men en we waanden ons helemaal in New York. Wishful thinking, zeker?

Enfin, de conclusie van de avond: no more Ikea-hotdogs for me. Tenzij ze deze maken:


2 opmerkingen:

Kelly - Ma vie en vert zei

Ik zou liegen als ik zou schrijven dat ik daar NU direct goesting op heb, zo op mijn nuchtere maag, maar als ik dit pas vanavond had gelezen, dan dus wel.

Als wij hier Amerikaans doen, is het meestal met veggieburgers (die van Garden Gourmet - of zelfgemaakte).. Hotdogs mogen dus binnenkort ook nog eens op het weekmenu :-)

pumps & luiers zei

ziet er heerlijk uit - moet niet altijd haute cuisine zijn met zalfje van dit en schuimpje van dat