maandag 3 oktober 2011

Ritsen zonder naaien

Ze waren er weer hoor, gisteren, op de terugweg van een heerlijk weekendje in de Hoge Venen: de automobilisten die zichzelf prompt in het midden van twee rijvakken placeerden bij een wegversmalling. Vreemde gewoonte!

Want wat is er nu in godsnaam zo moeilijk aan ritsen? Misschien is het iets Vlaams? Want in Nederland lijkt het -toch niet zo héél moeilijke systeem- al wel goed ingeburgerd. Verdraagzaamheid is precies niet de sterkste eigenschap van sommige Vlamingen.
"Míj gaan ze niet hebben, he, als ik moet aanschuiven, moet iederéén aanschuiven!".

Maar dat klopt dus niet. Ritsen werkt wel. Lees maar. Of drukt u even op 'play':



En als ik dan toch bezig ben, nog twee dingen:
  • Rij -alstublieft- zo rechts mogelijk. Wat heeft u in het middenvak te zoeken als u langs rechts voorbij gestoken wordt?

  • En nog eentje om over na te denken terwijl u straks weer in uw auto stapt:

(foto via Facebook van een New Yorkse 'stencilaar', denk ik)

Dank u.

7 opmerkingen:

Kelly - Ma vie en vert zei

Geweldige foto, die laatste.

Kelly - Ma vie en vert zei

Oké, sowieso de "laatste", want er was geen eerste. Hm, precies nog niet goed wakker... Waarschijnlijk van al dat wakker liggen doordat de wind niet goed zat vannacht en het lawaai van de auto's op de autosnelweg tot in onze kamer meevoerde...

Collega L. zei

Mevrouw heeft een auto en het hele verkeer krijgt een belerend vingertje :-)!

muriel zei

in nederland kunnen ze het ook niet hoor, geloof mij! In Denemarken daarentegen....wow, we waren gewoon onder de indruk van de galante en kalme manier van verkeer daar!

groet! Muriel

Sarah zei

La merlette: geen nood, ik begreep perfect wat je bedoelde ;-)

Collega L: auto en rijbewijs heb ik allebei al lang, maar ik vond dat dit wel eens gezegd mocht worden... Verder ben ik heel rustig in het verkeer hoor ;-)

Muriel: serieus? Dat moet ik dan dringend eens gaan checken!

pumps & luiers zei

moet eerlijk bekennen als ik heel gehaast ben voor t werk: heb ik soms ook geen zin in ritsen - oeps!

Bieke zei

Ik snap niet dat sommige mensen het systeem van ritsen niet snappen: die beginnen dan al keiver voor de versmalling op één rij te rijden! En als je ze dan langs links passeert en netjes vooraan invoegt, dan bekijken ze je alsof je kweetnietwat gedaan hebt! Tja...

Waar ik wel een hekel aan heb: als je ergens staat aan te schuiven en je laat er één auto uit een andere straat tussen, dat er dan direct nog een tweede mee voorkruipt! Tsss. Zo not done!

Of een auto voor je die al meeeeters voor de lichten afremt omdat het licht wel eens op rood zou kunnen springen, dan plots beseft dat'ie nog net door het oranje kan en gas geeft, waardoor waardoor jij voor het rood staat! Aaargh.

Maar verder valt het met mijn irritaties in het verkeer nogal mee. :D