zondag 9 oktober 2011

Golven van geluk

Soms word ik overspoeld door één grote golf van geluk. Bijna teveel om aan te kunnen. Dan besef ik hoeveel er is om gelukkig over te zijn en stroom ik haast over van dankbaarheid en contentement. Vanochtend, man en dochter boven zalig aan het slapen, ik filmpjes aan het bekijken van de laatste vier maanden.

En dan komt de golf heel stil aangerold. Ik voel het in heel mijn lijf.
Ik ben echt door en door gelukkig.

Een dochter om op te eten.
Een lief waar ik nog altijd vlinders van krijg.
Mooie liedjes.
Een familie waar alles goed mee gaat.
Een bad op zondagochtend.
Vriendschappen die gelukkig niet verloren zijn gegaan.
Nachtrust.
Fijne avonden.
Werk waar ik een kick van krijg.
Herfst-eten.
Een parkeerplaats voor de deur.
Dikke sneetjes lekker, bruin brood.

Ach, het is teveel om op te sommen. En u vindt er waarschijnlijk geen bal aan om al die melige shizzle hier te lezen - misschien heeft u vandaag toevallig echt een baaldag - dus ik zal u gewoon rustig van uw zondag laten genieten met één der bovenstaande redenen:

7 opmerkingen:

Juffrouw Sanseveria zei

Zalig hé!? Hier wordt dat ook wel gevolgd door het -beetje angstige gevoel- dat er ook zoiets is als te veel geluk. En dan ben ik altijd blij als de badkamer weer een stort is, onze oprit nog niet aangelegd is en ik weer twee kilo ben bijgekomen, om alles in evenwicht te houden.
Geniet nog van je zondag!

Kelly - Ma vie en vert zei

Zo fijn om te lezen! Genieten van de kleine dingen, meer mensen zouden dat vaker moeten doen.

Leen zei

Ik had dat gevoel toen ik na 13 jaar opnieuw in mijn oude wijk 'Parelserf' kon wonen. Mijn vriendin van toen was mij niet vergeten en dat deed deugd. Nadat we mekaar ge-update hadden, was het net of ik niet was weggeweest.
Mijn geluk kan ook niet op!

pumps & luiers zei

geniet er van - want alles puntjes aanvinken is vaak toch wel moeilijk
x

Sarah zei

Juffrouw Sanseveria, dat is ook heel herkenbaar! En dat van die balans heb je mooi verwoord, zo had ik het nog niet bekeken, maar zo voelt het inderdaad wel vaak :-)

Leen: zo fijn om te lezen! :-)

Lily zei

Ik kan alleen maar blij zijn dat jij gelukkig bent en geniet van de kleine dingen van het leven!

En hoe herkenbaar, dat je bijna blij bent als er wél iets misloopt, gewoon omdat té veel geluk niet kan (blijven duren)...

Marjolijn zei

http://justlittlethings.net/

allemaal kleine dingen die de dag beter maken, als je ze allemaal opgelijst ziet kun je niet anders dan het leven zalig vinden...

qua vormgeving is het is maar niks, maar het concept is echt schoon