vrijdag 8 april 2011

Bloot

Mijn lief zit in Kopenhagen met Mr. Coolinary. Over een uurtje ongeveer schuiven ze hun voeten onder tafel bij Noma, het beste restaurant in de wereld potdoeme. En verder lijkt het of de rest van de wereldbevolking druk bezig is met paasvakantieplannen maken.

En ik blijf thuis. Workie workie. 't Is te zeggen: zaterdag word ik blijkbaar gekidnapt door een paar vriendinnen onder het mom van een laat trouwcadeau. Ze hebben me alvast verzekerd dat ik niet met een konijnenstaartje moet gaan rondhuppelen - hoezee! Maar ik ben wel razend benieuwd naar waar het tripje gaat! Binnenkort staan er ook nog een weekendje zee en een weekendje Ardennen op de planning.

En dat is prima. Want of ik nu in de zon zit op het terras van het café om de hoek, of ik sip melk uit een kokosnoot aan de andere kant van de wereld, vakantie zit vaak meer in je hoofd dan in je agenda.

Er is alleen één regel die nooit -maar dan ook nooit- geschonden mag worden:
Als je aan zee bent, moet je met je blote voeten in het water.

Prettige vakantie iedereen!

3 opmerkingen:

Sylvie zei

Weet absoluut hoe je je voelt! Mijn lief vertrekt morgenvroeg vroeg ook naar de sneeuw in de bergen en ik moet volgende week ook werken. Als dat niet solidair is van mij :) Hopelijk vliegt de week voor ons beiden snel voorbij.

B. zei

Als je eenzaam bent: ik heb vakantie!

Anoniem zei

Oh, dat is waar: als ik naar de zee ben, dan MOET ik met mijn voeten in het zand of in het water. Anders ben je niet naar de zee geweest, vind ik :-)