vrijdag 16 april 2010

Weekendje Hometown

Ik ga niet zo vaak terug naar mijn Hometown, ondanks het feit dat mijn mama, mijn lieve zussen en een heleboel vriendinnen er nog altijd wonen. Dat komt omdat er nu een nieuwe Hometown is, en de Hometown van mijn lief die ook op tijd en stond bezocht moeten worden.

Tien jaar nadat ik er wegtrok zie ik in mijn oude Hometown iedere keer weer mensen waarvan ik het bestaan al lang vergeten was. Mensen die er eigenlijk nog altijd hetzelfde uitzien - maar dan de doffe, afgeleefde versie van wie ze vroeger waren. Mensen die met grote ogen vragen of ik nog àltijd in De Grote Boze Stad woon en wat ik daar nu in hemelsnaam zo leuk aan kan vinden. Mensen met kuitbroeken en te spannende laarzen eronder. Mensen met een uitgebluste, pappige man aan hun zijde - al dan niet in bij elkaar passende outfits. Als er al sprake kan zijn van enige vorm van outfit. Mensen waarvan het hoogtepunt van de dag bestaat uit het bekijken en bespreken van oerdomme tv-programma's.

Mensen die er in de Grote Boze Stad ongetwijfeld ook zijn, maar die waarschijnlijk minder opvallen in de hustle & bustle hier. Of misschien herken ik ze niet omdat ik hier nooit op school heb gezeten en dus niet weet wie vroeger het populairste meisje van de klas was. Het mooie meisje waar ik zo jaloers op was en dat nu compleet uitgezakt blijkt te zijn.

En dan zijn er gelukkig ook nog andere mensen. Mensen die leven vol vuur en met glinsteringen in hun ogen. Mensen die een spontaan glaasje wijn in de zon appreciëren zonder stress over een in de war gestuurde huishoudelijke planning. Mensen waarbij de tranen over mijn wangen rollen van het lachen en die hun kinderen gewoon meenemen naar daar where the party is. (nee niet écht een party he, zo onverantwoord ben ik nu ook weer niet maar je snapt me wel). Lieve mensen, waarbij er meestal onnozel gedaan wordt, maar soms ook best serieus.

Je kan ze goed herkennen. Dat zijn mijn vriendinnen.
Ik zou eens vaker naar mijn Hometown moeten gaan.

9 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

Gelukkig dat er oon "onnozelaars" in hometown 3 zitten :-)

Sarah zei

Maar wel goeie koks en lieve vrienden! :-)

Stien zei

Dit is allemaal o-zo-herkenbaar! Mijn lief en ik zijn allebei van de streek rond Turnhout en elke keer we 't dorp waar onze ouders nog wonen binnenrijden moeten we toch wel glimlachen om al die dorpsheid, de kapsels, de kleren, het taaltje en zijn we ZOOOOOO content met 'ons ' Gent :)

Nele zei

dat heb ik me ook al wel eens bedacht. je hebt het goed verwoord

B. zei

Nu ben ik wel eens benieuwd wie het mooiste meisje van de klas was waar jij jaloers op was! :)

Griet zei

Hey, je Hometown wel niet beginnen te vergelijken met een boerengat zoals bijvoorbeeld de Homevillage van B., ofzo, he!
Spijtig dat ik niet in de Hometwon was!

Mme Zsazsa zei

Ha ja, ik woon tussen de kuitbroeken, saai jong.

Mme Zsazsa zei

Ha ja, daar woon ik, tussen de kuitbroeken.

Mme Zsazsa zei

Moet ik het nog eens zeggen of is het duidelijk genoeg?