donderdag 6 augustus 2009

Oude dozen

Deze foto staat bij ons op de schouw. Bij het afstoffen blijf ik er altijd even naar kijken. Ik vind het zo fascinerend hoe de persoon die ik toen was, nu niet meer bestaat. Of toch wel, maar helemaal anders.

Op de foto sta ik met mijn drie grote zussen. Zùssen, ja, dat leest u goed! De linkse zus wilde wel liever een broertje zijn. Op een dag keek ze naar beneden en vroeg ze zich af 'wanneer er daar bij hààr nu eindelijk eens een piemeltje ging groeien'. Het is gelukkig allemaal nog goed gekomen, hoor. De linkse en de rechtse zus vormen samen een tweeling. Dat zou u ook niet zeggen, he. Jaja, wij zitten vol verrassingen, wij.

Ik ben het kleine dremmeltje vooraan. Eigenlijk zat ik nog niet op school toen, maar aangezien we er wel vlakbij woonden, mochten mijn zussen me eventjes kidnappen voor de schoolfotograaf. Dat kon toen nog gewoon. En daar ben ik blij om, want omdat ik de vierde en laatste in de rij ben, zijn er niet veel foto's van mij als kind.

En hoewel het niet echt vrolijke tijden waren toen, herinner ik het mij wel zo. Ik heb echt een hele leuke jeugd gehad. Het kan dus, mensen, gelukkig zijn met weinig geld! Met dank aan deze drie fantastische zussen, die me altijd beschermd en bemoederd hebben, en een al even fantastische mama, die het toch maar voor mekaar heeft gekregen, zo helemaal in haar uppie.

Toch iets raars he, het leven...

12 opmerkingen:

Knofje zei

Ooooh, wat een snoepje ben je daar! Dat je de voorste bent hoef je er niet bij te vertellen:dat is meteen heel duidelijk :)
Geweldig he, foto's uit de oude doos. Ik hoop dat ik er ook nog eens een paar kan bemachtigen..
Ik heb ook drie zussen, allemaal jonger dan ik en zowaar ook een tweeling ertussen ;)

Octavie zei

Mooi, zo'n foto. En wat ziet je oudste zus er mooi uit, zo wijs en beschermend, zo typisch oudste zus.

prutsen zei

Mooie foto. Ik heb zo ongeveer dezelfde hier staan. Met mij als kleinste dreumes, maar dan tussen mijn drie broers. Mijn oudste broer heeft dezelfde serieuse en beschermende blik in zijn ogen als jouw grote zus. Geweldig toch, die oude foto's...

kim zei

mooie foto, maar vooral heel mooi wat je daar schrijft over je zussen en je mama..

elise zei

Je weet toch dat "fantastische mama zijn" erfelijk is, he.

Sid Frisjes zei

Ja lap, komt hier weer iemand dat potje moedergevoel van Sarah openen... :-)

Moeder alleen kunnen heel veel, dat kan ook ik beamen, en daar is inderdaad niet altijd veel geld voor(nodig)

Nele zei

schoon schoon, zowel foto als post
wij ook met 4 meiden maar ik was (ben? hoelang blijf je dat?) de grote zus

kwan zei

Wat een prachtige foto! En een ontzettend lief, warm logje.

Zo raar, he? Dat je op het moment dat de foto gemaakt wordt, helemaal niet bewust bent van de (emotionele) waarde ervan in de toekomst!!

Nicoleke zei

Prachtig foto met mooi logje.
Heb je met alledrie nog goed contact?
Ik heb altijd een zus willen hebben.
Lijkt me heel bijzonder.

Sarah zei

Ja hoor, Nicoleke, heel goed contact! Alleen vaak via de telefoon, maar ja..

tantehilde zei

prachtig! Wij waren/zijn ook met vier thuis, en ik herinner me ook alleen maar mooie dingen van vroeger. Ik hoop dat mijn kinders zich later ook veel mooie dinges over nu herinneren..

Madrina zei

Heel mooi en, vooral, herkenbaar wat je schrijft. Behalve dan die drie zussen.