maandag 3 augustus 2009

Een stukje over een bijzonder jaar

Ik heb het al zo vaak gezegd de laatste maanden: 2009 is het Jaar van de Verandering! En niet alleen voor mij, nee, een massa mensen krijgt dit jaar enkele Drastische Veranderingen Des Levens voorgeschoteld. Ik kan zo, uit de losse pols, al zeker zeven mensen opsommen die dit jaar van job veranderd zijn. Mensen verhuizen, gaan samenwonen, nemen -los van elkaar- levensveranderende beslissingen. Nog nooit heb ik zoveel baby's weten verwekt worden - hoewel dat natuurlijk ook aan mijn leeftijdscategorie kan liggen. Mensen krijgen kansen, nemen kansen, gaan iets helemaal anders doen in hun leven.

Volgens mij is er dit jaar een of andere globale superforce aan het werk die dacht: "Komaan jongens, laat het hier eens een beetje vooruitgaan! Vooruit met die Saaie Geit, breng eens wat schwung in de zaak!"
Het goeie is dat die veranderingen precies altijd positieve energie met zich meedragen en dat ze de 'veranderaar' meestal ten goede komen.

En, u, lezer, wat vindt u daarvan? Heeft u ook al iets gemerkt van dat bijzondere Jaar van Verandering? Of ligt het gewoon aan mij?

9 opmerkingen:

Riet (Leven met Liv) zei

Dat vat jij mooi samen! Al stond ik er tot nu toe niet zo bij stil. Maar als ik even hokjes mag aanvinken:
nieuwe baby - check
nieuwe job - check

Dus ik ben alvast een vette kluif voor jouw statistieken! En wees maar die zeker dat die Saaie Geit is omgetoverd tot een fancy springbokje!

Sylvie zei

Het jaar is gelukkig nog niet om, dus ik hoop dat ik mijn portie verandering ook binnenkort mag meemaken! Fingers crossed.

flo zei

Het was inderdaad een turbulent jaar...voor mij iets té eigenlijk...laat het maar eens een jaartje gewoon saai zijn :-)

Heeft die schwung in onze generatie ook niet gewoon te maken met de grote 3-stap?

Manou zei

Idem hier, al heb ik dit gevoel nu al een paar jaar. Heel veel nieuwe baby's in de familie- en vriendenkring dit jaar, waaronder eentje van onszelf.
En ook ik stapte over naar een nieuwe job, maar dat was eind 2008 moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen.
De volgende stap: het huis eindelijk eens onder handen nemen.

Ik kan het maar positief vinden.

muriel zei

het eindigen van een job - check
voor het eerst freelancen - check
ontdekken dat bloggen zo leuk is - check
mijn inner-crea-roots herontdekt - check
gewoon op snoepreis gaan - check
moeder zijn en vóelen - check

tja het zal de leeftijd wel zijn ;)
maar volgens mij ligt het ook aan 2009 inderdaad!!

Sid Frisjes zei

Verhuizen laten we hopen begot.

Voor de rest een kleine crisis op het werk die wordt goedgepraat met een 'hoe dan ook, het komt wel goed'... iets dat ik na de start van de crisis waar F toch ook voor iets tussen zat maar heel voorzichtig durf aanhoren.

Voor de rest dit jaar nog trouwen, kindje & crocs kopen...

kwan zei

Wat grappig! In 2008 begon de Big Baby Boom in mijn omgeving en die is nog steeds gaande!

Of word ik gewoon een dagje ouder?

Sarah zei

Ja, die baby's, dat zal onvermijdelijk samenhangen met de leeftijdscategorie waarin we ons bevinden. Maar die jobs? En die verhuizingen? Dat gaat van twintigers tot zelfs zestigers, in mijn omgeving toch.. Dus daarmee vind ik het zo straf!

Nele zei

Ja hoor, er is een verklaring: de 1000-daagse overgang van de Piscean naar de Aquarian Age is nu bezig (nog 826 dagen te gaan), en 2009 is het jaar waarin veel mensen een meer spirituele weg opgaan (2+9=11, kan je vanuit numerologie verklaren) en beslissingen durven nemen die soms radicaal zijn, maar die hen beter bij hun innerlijke zelf doen aansluiten.
Hier idem dito - academia zal plaats mogen maken voor een job als yoga teacher. We zijn net terug van een 10-daags kundalini yoga-festival in Frankrijk, en ons leven is een behoorlijke turn aan het nemen.
Trouwens, Sarah: ik volg je blog al lang hoor, vind hem echt super, ben alleen niet iemand die snel een comment achterlaat ;)