vrijdag 17 oktober 2008

Such junk, such junk

Normaal gezien stap ik -uit zelfbehoud- resoluut voorbij de rayons vol met chips en koeken. 'Chips in huis' staat bij mij namelijk gelijk aan 'lege zak chips'. Binnen een uur na aankoop. Dus ben ik geweldig kordaat en eet ik alleen maar chips op café. (Of bij andere mensen thuis, natuurlijk. En meestal haal ik ook nog een zakje met iets knapperigs bij de nachtwinkel als ik terugkom van de avondschool. Maar dat laat ik voor de gezelligheid eventjes achterwege.)

Maar gisteren niet. Gisteren heb ik voor mezelf een junkavondje gehouden. Heerlijk om mezelf al in de supermarkt te verlekkeren op alle zondige dingen voor mijn Onverantwoord Vettig Avondje. Ik legde, nee: góóide al die Slechte Dingen zomaar in mijn mandje terwijl ik uitzinnig van euforie door de gangen rende. En dat ging best vlot. Zakje Hulahoops met paprikasmaak? Tuurlijk! Pakje Grills? Lekker! Wijntje? Hupakee! Dr. Oetker Pizza? Heerlijk!

Ja enne.. dat was het dan wel zo'n beetje. So far for overload. Zelfs in het over de schreef gaan ga ik blijkbaar nog niet over de schreef. (Blijkt ook uit het feit dat ik uiteindelijk alleen maar die pizza en een zak chips op kreeg.) Maar het voelde zo goéd. Een dag van ongegeneerd ongezonde rotzooi. Overdag had ik zelfs géén fruit op.

Wehey, hoe rebels kan een mens eigenlijk zijn, seg!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Gooi af die ketenen! ANARCHIE!

Heldin da ge zijt. En dan nog paprika ook eh, durfster!!!

Anoniem zei

Je inspireert me.
Vanavond een pak frieten, nah! :)

Anoniem zei

Voor de volgende keer: barbecuehamburgers zijn ook goed!

Miss K zei

haha! ik had gisteren ook zo'n avondje, en zelfs redelijk hetzelfde als die van jou: ook pizza, maar dan vers van bij Da Giovanni's, fles cola (light) en zak chips...

joris zei

Heel herkenbaar allemaal, Sarah. Een chips in huis = een lege zak chips, ook bij ons is dat zo. En die verdomde chipsfabrieken maken de zakken maar groter en groter. Sjaans dat ik nie op mijn lijn moet letten. Maar vettig eten kan idd zalig zijn. Enkele weken geleden, na halve marathon, nen heerlijke mitraillette gegeten in hartje Brussel. Mmmmmm. En dan moet je al die sportmensen zien kijken, ze bliksemen je bijna dood met hun ogen! :-)

Anoniem zei

zo gek: de film al jaaaaren niet meer gezie en toch deed dat titeltje meteen zijn werk: 'snap' en ik zat weer in dirty dancing! :)

Anoniem zei

anarchia, si si, basta!

Anoniem zei

slechtttt. maar oh zo zalig. Man, ik krijg er trek van.
Maar geen chips in huis helaas en dochter slaapt en man is er niet dus kan niet naar de nachtwinkel.

Dus ga ik over op andere middelen, zijnde de pot häagen dazs en slagroom....

Sarah zei

Oei ik inspireer de mensen hier precies op een niet-zo-goeie manier :))

B. Da's dus inderdaad van Dirty Dancing. Die Schumachers toch he ;p