vrijdag 5 september 2008

Er staat een zebra op de pad


Ik weet niet of u op vrijdagnamiddag zin heeft om naar rijdende auto's te kijken, maar dit is in elk geval het kruispunt waar ik elke dag over moet. De volledige straat is net heraangelegd maar er is niks veranderd voor de zwakke weggebruikers (lees artikel). Als ik geen rokje draag, is er bijna geen enkele autobestuurder die stopt om mij over te laten op het zebrapad. Bij deze mijn dank aan alle chauffeurs die dat wel doen, wat ik ook aanheb.

Op het einde van het filmpje zie je dat het meisje van het begin van het filmpje een halfuur later werd aangereden. Aan de beelden kan ik niet afleiden wat er juist gebeurd is met dat meisje -de slowmotion doet me het ergste vermoeden- maar ik hoop alleszins op het beste.

Dus, als u nog eens op de Plantin en Moretuslei komt met de wagen: bedankt om te stoppen voor het zebrapad.

Tot zover de triestige, geëngageerde stukjes op deze blog. Hup, vort, maak dat u wegkomt, het weekend staat voor de deur potdorie! Make it a good one!

2 opmerkingen:

Tine zei

OMG! Ik beken schuld, ook ik reed met de auto daar al eens bijna een fietser overhoop ... Ik geloof hetzelfde zebrapad. Ik was harder geschrokken dan hij en sindsdien ben ik veel alerter op de P&Mlei. Zeer gevaarlijke baan met die twee baanvakken en zebrapaden ... Als de ene auto stopt, kan er nog altijd een tweede op het andere rijvak aankomen die niet stopt!

Sarah zei

Ai! Bij deze is het je vergeven, Tine, omdat je je fout hebt ingezien :))

PS: is je dochtertje al genezen?