dinsdag 11 maart 2008

Brief aan Joaquin Phoenix

derde opdracht voor de cursus columnschrijven: schrijf een column in briefvorm

Liefste Joaquin,

Hoe gaat het met je? Met mij gaat alles uitstekend!

Zou het kunnen dat ik je laatste brief niet ontvangen heb? Natuurlijk heb je er vast wel een geschreven. Het zal waarschijnlijk aan mij liggen: misschien moet ik mijn stapels brieven en papieren nog maar eens doorzoeken. Ik heb heel mijn weekend gespendeerd aan het snuffelen door alle paperassen, maar daar heb ik niets tussen gevonden. Straks kijk ik nog eens alle kasten na. Daar had ik nog maar twee keer gekeken. Niet dat ik je ervan verdenk geen brief aan mij te schrijven hoor! Het zal wel aan mij liggen, ik ben nu eenmaal een sloddervos.

O ja, had ik je al verteld dat ik bezig ben met een handwerkje? Ik wou het eigenlijk als verrassing houden, maar goed dan, omdat je zo aandringt: het wordt een sjaal voor je verjaardag. Nu ben ik je naam erin aan het borduren. Je verjaart pas in oktober, maar het is dan ook een heel gesofisticeerd kunstwerkje. Je gaat het echt geweldig vinden!

Je hebt ook de groeten van mijn moeder. Ze vraagt wanneer ze je nu eindelijk in levenden lijve gaat zien. Je moet echt eens binnenspringen op zondag om van haar kalkoengebraad te proeven.

Nog bedankt voor je gehandtekende foto trouwens! Je hebt een kleine schrijffout gemaakt -je schreef Cassandra in plaats van Sarah- maar dat geeft niet. Je zal het vast te druk gehad hebben met je nieuwe film. Dat snap ik wel. Ik heb de foto alvast op mijn nachtkastje gezet. Heb jij mijn veertiende foto ook aangekregen? Ik heb hem vorige week doorgemaild.

Hoe gaat het verder met het draaien van je laatste film, “Two Lovers”? Is Gwyneth nog altijd zo opdringerig? Als ze je te veel lastig valt, dan moet je maar heel hard aan mij denken, waarschijnlijk gaat ze dan wel weg. Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze echt een beetje slettig is, dus trek het je niet aan, ze doet het vast bij iedereen.

Zo, ik moet alweer gaan. Moeder staat aan de trap te roepen dat ik mee moet naar het datingbureau, maar dat wil ik helemaal niet. Wat moet ik nu in zo’n bureau gaan doen als ik jou heb!

In elk geval, ik schrijf je snel weer…

Liefs,
Sarah

2 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

Haha geweldig. Om een of andere reden moet ik toch aan dat liedje Stan van Eminem denken.

petje af.

Anoniem zei

en ik aan de gelijknamige soapserie op VTM...

Sara