vrijdag 8 december 2006

Een straffe madam


Gerda Dendooven is een toffe!
Gisteren een lezing (ik snap trouwens niet waarom ze het lezing noemen , waarom niet gewoon "vertelling"?) van haar gevolgd in de tofste bib van 't stad (Permeke). Over het ontstaan van soepkinders, het net niét wegmoffelen van foutjes, inspiraties en illustraties... Zo geanimeerd, zo openlijk, zo grappig!

De voorleesjuf-met-boekentips was trouwens ook de moeite. Heb ik weer een stapeltje boeken om aan mijn kerstlijstje toe te voegen.

O ja, en als je soepkinders nog niet gezien (het theaterstuk) of gelezen (het boek) hebt, dan kan ik je nu alvast vertellen dat je een gat in je cultuur hebt. Ik vertel het ook niet graag, maar het is zo. Je kan er beter snel nog iets aan doen, voor het te laat is.

3 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

Beter een gat in m'n cultuur dan...

soit, had ik jou nu getrokken voor oudjaar of niet???

Soepkinders: soep + streekgebonden Vlaams meervoud van kinderen! Ik zie een link tussen de Oost-Vlaamse uiensoep van mij Sarah :-)

Anoniem zei

Dat is ze inderdaad! Haar nieuwste prentenboek 'Het verhaal van Slimme Krol' vind ik ook fantastisch (zeker het einde!). Helemaal op - geestige - rijm en bevolkt door koddige monsters. En er komt een volgend aan dat nu in Frankrijk wordt uitgedeeld aan verse baby'tjes. De prenten zagen er alvast indrukwekkend uit...

Sarah zei

Hm ik ben alvast benieuwd :)

Nog méér voor op mijn kerstlijstje ;)