maandag 18 september 2006

Algemene gedachtegangen na een prachtweekend

  • Ooit al eens gebarbecued in het portaal van een monumentale kerk? Wij wel!
    De burenbarbecue gisteren was een succes! Foto's (en de bijhorende commentaar) op onze straat-blog http://sintmattheus.blogspot.com . (probeert u ook eens de Mattheuspunch!)
  • Gisteren Super Size Me gezien, over die kerel die een maand lang niets dan McDonald's eet. Ik was geshockeerd! Vooral het "eten" dat ze serveren in de schoolkantines, dat ging mijn petje te boven. Frieten met melk, frieten met chocoladerepen of liever frieten met pizza? YECH!
  • Gisteren ook een reportage op Canvas gezien over een nieuwe medische techniek: iemand laten sterven om zijn leven te redden. Hierbij laten ze je bloed zo hard afkoelen dat je hart even stopt met kloppen. Dat kan voor maximum een uur en hierdoor kunnen de chirurgen de moeilijkste operaties uitvoeren. Risico is natuurlijk wel dat je dood blijft, maar blijkbaar worden de meesten gewoon terug wakker. Echt freaky!
  • Zaterdag naar het Bal van de Burgemeester geweest en het was inderdaad precies "me éél Aantwaarpe"! Volk dat daar was! Ik weet alvast al voor wie ik ga stemmen. Maar als ik Petriek was zou ik volgend jaar wel zorgen voor een snellere bediening aan de toog in plaats van één tapper voor drie "aangevers".
  • Mijn boek is uit, en het was nog een klassieker ook! "Reis om de wereld in tachtig dagen" van Jules Verne. Tof geschreven, soms wel een beetje voorspelbaar maar toch: Boeiende Lectuur. Nu is "Portret in sepia" van Isabel Allende aan de beurt.
  • Tot zover dit relaas, laat deze week snel voorbij zijn want ik vind weekends véél leuker!

1 opmerking:

natsalie zei

5 van de 6 putjes zijn idem voor mezelf.
Ook bbq gehad, maar bij ons thuis. Heel gezellig en lekker.
Dezelfde freaky dingen op tv gezien, en naar hetzelfde bal geweest.
Maar vooral over puntje 6, ben ik het volledig met je eens!