zondag 26 maart 2006

Wat moet dat moet


Eerst kwamen ze twee van de acht narcis-bloembollen pikken. Zomaar, brutaal, uit ons vierkante metertje potgrond naast de voordeur. Toen we terugkwamen uit Schotland lag er ook nog, gratis en voor niks, een ferme drol bij. En toen we gisteren opstonden en naar onze "voortuin ter grootte van één tegel" keken lag er weer eens iets in. "Shit!" was het enige wat we konden denken. En het was dan ook nog van een ziek hondje, namelijk eentje met diarree.

Dus zagen wij onszelf genoodzaakt op te treden tegen deze ongemanierdheden. En als het dan toch in onze "voortuintegel" moet staan, dan kan het er evengoed een beetje leuk uitzien ook.

13 opmerkingen:

Sara Palmaers zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Sara Palmaers zei

Leuk idee! Kan je nog zo een exemplaar maken maar dan 'Gelieve uw duiven in hun kot te laten en niet op ons dak'.
Kippen moeten opgehokt worden, maar die ziektedragers van duiven mogen overal blijven rondvliegen en hun kakjes doen. Bah!

Sarah zei

Vliegende ratten zijn het! Yech!

Miss K zei

Wij zitten met hetzelfde probleem! Elke dag een verse hoopje voor de deur, je moet al acrobatentoeren uithalen om er niet in te trappen. Mijn onderburen zijn het duidelijk ook beu want sinds gisteren hangt er bij ons een slogan aan de deur: dit is een voordeur, geen hondenwei.

Vanavond hang ik een nieuwe: wij houden van uw hond, maar niet van zijn stront!

Sarah zei

Jihaa, die is eigenlijk wel KEIGOED!! :))

Had ik die maar bedacht ;)

Anoniem zei

Wat een onverdraagzaamheid hier toch altijd in Borgerhout. Men wil dat wij integreren, we doen ons best en weeral wordt er kritiek geuit... ik ben het beu, maar laat ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Moemar en van Libische afkomst. Tijdens een wandeling in m'n straat merkte ik jullie "voortuintje" op waarin verschillende bloembollen stonden. Als gediplomeerd tuinman weet ik echter dat dit er teveel waren en dat, indien er geen actie ondernomen zou worden, alle plantjes zouden sterven. Planteliefhebber dat ik ben belde ik aan doch niemand deed open.(al zag ik wel een vermoeide jongen door de raam kijken) Ik heb dus plichtsbewust 2 bloembollen meegenomen om de andere plantjes een kans te geven. De volgende ochtend toen ik bij m'n patientjes langsging zag ik dat het niet goed ging... ze waren te fel aangetast doordat ze schaamteloos geplant waren in een te kleine ruimte al waren het legbatterijkippen. Wat denk ik... Mest is de redding maar waar kan je dat vinden in een grootstad... Ik ben dus met m'n blote handen hondestront gaan oprapen, heb deze aangelengd met water in de hoop de plantjes alsnog te redden....Moemar bedoelde het goed lieve mensen, doch wist niet dat jullie zo lichtgeraakt waren.

.s zei

Ik gok op Xtof voor bovenstaande post, alhoewel Mr Coolinary hier ook iets mee te maken kan hebben :)

Anoniem zei

xtof weet van niks... en maakt ook minder taalfouten ;-)

"Planteliefhebber DIE ik ben, belde... "
"ALS waren het legbatterijkippen."
"Ik denk:'Mest is de redding, maar waar kan je dat vinden in een dorp als dit...' "
"hondeNstront"
beter: "wist niet dat jullie zo lichtgeraakt ZIJN"

Maar alleszins: voor een Libanees een verdienstelijk opstel en opzienbarend eerlijk!!! Bravo Moemar!

xtof

Anoniem zei

Moemar moet zeggen...
Liever een geitenneuker dan een mierenneuker...

C'mon

.s zei

"En maakt ook minder taalfouten", zegt de man die voor heel StuBru-luisterend Vlaanderen terecht gewezen werd. Noemen en heten, weet je wel :)

Anoniem zei

Ik heb die zin nooit helemaal gezegd! Ik was nog half in de "noe..." toen ik mezelf corrigeerde.
Door mijn postje kan je er in elk geval zeker van zijn dat ik die Moemar niet ben... temper temper die Libanezen...

hè hè hè

xtof

Catweazle zei

Wij hadden in het begin last van hondjespipi tegen de gevel, maar toen hebben we daar eens een middeltje voor gekocht en sindsdien komt het niet meer voor. Het is zo'n groene gel en zou voor die beesten heel onaangenaam moeten ruiken. Zelf heb ik daar niks van gemerkt, maar dat kan dan ook weer wel aan mij liggen.
Misschien eens een constructieve comment voor de verandering?

Sid Frisjes zei

Moemar heeft eigenlijk quasi hetzelfde antwoord genomen als dat van Xtof in een mail uit een niet eens zo ver verleden. Wat niet alleen naar jouw "temper temper temper" verwijst maar ook nog eens naar een selectief geheugen.

Tenzij dit plots een andere Xtof is natuurlijk